Nicolai, Selene og Erik
Nicolai, Selene og Erik er klare for Nordisk Ungomsmesterskap (Foto: Peter Aglen/aglenphoto)

Klare for Nordisk Ungdomsmesterskap i Oslo

På mandag starter Nordisk Ungdomsmesterskap i Oslo. Selene Kleiven Henriksen, Nicolai Haugland og Erik Dorch ser alle frem til et spennende og lærerikt mesterskap i Tøyenbadet i Oslo.

27 jun. 2026

Fra 29. til 30. juni skal Nicolai Haugland og Selene Kleiven Henriksen representere Norge under Nordisk Ungdomsmesterskap 2026, som arrangeres i Oslo. Vår hovedtrener Erik Dorch er også tatt ut som en del av det norske trenerteamet. Dette er et prestisjefylt mesterskap hvor noen av de beste unge svømmerne i Norden møtes, og det er en stor anerkjennelse å bli tatt ut til å konkurrere på dette nivået.

For oss i klubben er det en stor glede og stolthet å ha to utøvere som har kvalifisert seg. Uttaket er et tydelig bevis på den høye sportslige kvaliteten Nicolai og Selene har opparbeidet seg gjennom målrettet arbeid over tid, både i trening og konkurranse. Det viser også at utviklingsarbeidet i klubben gir resultater, og at vi er med og markerer oss på nasjonalt nivå.

Å representere Norge i et internasjonalt mesterskap betyr mye for den enkelte utøver, både som en viktig erfaring og som en motivasjon videre i satsingen. Nicolai og Selene er begge utøvere som legger ned en stor innsats i hverdagen, og som viser dedikasjon, disiplin og vilje til å utvikle seg. De fremstår som gode rollemodeller for de yngre svømmerne i klubben, og er med på å inspirere andre til å satse og tro på egne muligheter.

Vi er utrolig stolte over å kunne sende to så dyktige og flotte representanter til Nordisk Ungdomsmesterskap. De representerer ikke bare Norge, men også klubben vår på en svært god måte.

Vi ønsker Nicolai og Selene masse lykke til i mesterskapet – vi heier på dere!